Mencari Mardhatillah 8


Aku kini bergerak menuju ke utara. Dah lama aku tak menulis. Terasa ingin menulis dalam keretapi ni. Sekali lagi aku sukar untuk membuat keputusan. Mama dan man nak aku berubat dengan ustazah. Rawatan cara sufi katanya. Apa yang aku makan selama ni, semuanya dadah yang akan merosakkan badan aku. Hati aku berat untuk mengubat cara ustazah. So, perlukah aku istikharah lagi kerana hati aku berat untuk berubat cara ustazah? Bukan aku tak percaya cara ustazah, tapi permintaan ustazah untuk suruh aku berhenti rawatan dengan pakar amat susah untuk aku buat pilihan. Aku dah consult dengan Makcik Su dan Basmin. Makcik Su sangsi. Basmin plak kata kurang arif dan suruh Tanya doctor yang tengah monitor aku. Memang Dr Salwa suruh call dia dulu kalau nak buat keputusan yang besar-besar dan penting. Ah lupakan!

Sejak tukar AD lain ni aku rasa ada perubahan pada diriku. Aku dah tak fikir perkara yang tak perlu difikirkan. Alhamdulillah. Selepas 2 minggu makan cymbalta,Dr Sham tukar AP baru plak. Namanya zydis. Katanya ubat ni mungkin tak beri kesan dengan menambahkan berat badan aku seperti olanzapine.

Ini semua kerja Allah. Aku dah berusaha dan seterusnya bertawakal kepada Allah. Berserah sepenuhnya pada Allah. Syukurku panjatkan pada Ilahi kerana telah memberkati usahaku selama ini.

No comments: