Mencari Mardhatillah 4

Zikir. Doa. Itu yang aku harus lakukan dalam mengubati diriku. Aku tak boleh putus asa untuk berdoa. Aku tak boleh berputus asa dengan rahmat Allah. Ya Allah, Kau berkatilah usaha-usahaku dalam menyembuhkan diriku ini.

Usrah minggu ni Alhamdulillah. Aku dah tak rasa macam minggu lepas. Minggu lepas, aku menangis dalam usrah bila terkongsikan tentang pengalaman diriku. Aku dapat lupakannya. Allah masih sayang padaku.Seingat aku, aku banyak melakukan kesilapan sewaktu aku depress sesangat dulu. Aku seolah-olah telah berputus asa dalam mengharungi liku-liku hidup. Walaupun, pada waktu itu aku telahpun berada dalam sistem tarbiyah. Tarbiyah yang dirancang oleh Allah. Aku perolehinya sewaktu belajar di Uniten. Kemudian, waktu bekerja d UKM, aku masih berada dalam system tarbiyah. Selepas itu, penerusan tarbiyah aku seterusnya aku lalui di Segamat. Ada sesuatu yang tersembunyi di sebalik penyakit yang kuhidapi ini. Ada hikmah barangkali yang tersembunyi di sebalik Bipolar yang kualami ini. Hikmah itu masih belum dapat aku teroka. ALLAH SAHAJA YANG MENGETAHUINYA. Orang di sekeliling pun tak kan tahu. Ahli keluarga dan kerabatku juga tak tahu. Mereka hanya boleh menghakiminya. Pelbagai tanggapan aku telah lalui.

Ehm….semasa aku sedih selepas usrah minggu lepas, ia menyebabkan aku rindu pada Kak Azlina dan Dr Tuti. Mereka sahaja yang aku rasa faham apa yang aku rasai, lalui dan hadapi. Tapi, takdir telah menentukan yang mereka telah terbang jauh dari Malaysia. Aku hanya boleh berhubung melalui emel.

Jangan compare dulu dan sekarang!!! ALLAH IS ALWAYS NEAR n WITH ME!! People can come n go but ALLAH IS THERE TO BE WITH ME!


No comments: