Mencari Mardhatillah 5

Kini setelah 3 tahun aku lalui Bipolar, aku semakin matang. Aku sedar ini adalah ujian untuk aku lalui. Ujian untuk mendekatkan aku dengan Allah. Ujian yang akan membuatkan aku lebih mengingati Allah.

Tetapi, apa yang ku kesalkan adalah…..setelah sakit ini menyerangku, aku sudah tak boleh terlibat dengan kerja-kerja yang sering kulakukan dulu. Kerja-kerja yang membawa aku dan masyarakat kepada Islam. Aku takut jugak kalau aku mati ketika aku tak buat kerja-kerja tu sebab itu adalah kerja yang dituntut untuk tidak menjadi orang yang rugi seperti yang disebut dalam surah al-Ars. Demi Masa, sesungguhnya manusia itu berada dalam kerugian. KECUALI Orang-orang yang beriman dan beramal soleh dan saling berpesan-pesan dengan kebenaran dan saling berpesan-pesan dengan kesabaran. Aku tak mau jadi orang yang rugi. Berpesan kepada kebenaran dan kesabaran adalah tugas wajib bagi setiap manusia. Itupun kalau tak mau tergolong dalam golongan yang rugi la…..

Ubat. Sampai bila aku harus makan ubat? Itu yang akan kutanyakan pada doctor Isnin ini. Aku juga akan request untuk jumpa Dr Salwa. Aku nak discuss tentang penurunan dos ubat. Dan seterusnya mungkin boleh berhenti. Lagipun, di SP ni, aku tak dapat seperti apa yang aku dapat d KL dan apa yang aku dapat dari Kak Azlina. So, bukankah berhenti berjumpa lebih baik. Cuma jumpa sekejab. Tanya sihat ke tak….makan ubat ke tak….itu je. Pastu….turun bawah amik ubat. Ubat sahaja tak membantu kata Kak Azlina. Untuk pulih aku perlukan lebih dari itu.

Ampunkan aku Ya Allah. Kaulah Maha Penyayang, Maha Pengasih, Maha Pengampun, Maha Bijaksana. Kau adalah sebaik-baik perancang. Kau yang lebih tahu setiap aturanMu ini. Aku berserah padamu dalam semua hal. Aku telah berusaha sedaya aku, Kau yang berhak menilainya setelah usaha yang kulakukan.

No comments: