Mencari Mardhatillah 10

Hari ni, 1st time aku dok sorang di rumah. Nasib baik ada si Tam. Semalam, papa, mama, bglong dan man pulang berhari raya di Klang. Papa nak jumpa bondanya di rumah ucu. Aku tak dapat ikut sebab esok ada appointment dengan Dr Salwa dan lusa, aku akan mulakan latihan aku kembali.

Esok aku akan berjumpa Dr Salwa. Aku berdebar jugak ni. Tak tau apa akan berlaku esok. Harapan aku sangat tinggi. Seperti biasa aku memang sering meletakkan harapan yang tinggi dalam banyak perkara. Tentang ubat, aku rasa tiada perubahan akan dibuat. Ya Allah, Kau berkatilah usahaku yang tak seberapa ini. Aku hanya inginkan redhamu.

Aku akan terus berusaha. Berusaha untuk sihat. Selebihnya, aku harus berserah dan bertawakal padaNya. Yakin pada janji Allah. Dalam surah At-Thalaq ayat 3, Allah berfirman yang bermaksud: " Dan memberinya rezeki dari arah yang tidak disangka-sangkanya. Dan barangsiapa yang BERTAWAKAL kepada Allah, nescaya Allah akan mencukupkan keperluannya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan yang dikehendakiNya. Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu."

No comments: