Mencari Mardhatillah 44


Aku baru pulang dari berjumpa dengan Dr Syakeer setelah semalam aku dirawat di Unit Kecemasan Hospital Jitra. Ini adalah kerana aku pening, sakit kepala dan tanganku menggigil. Semasa di kecemasan, aku diberi ponstan dan dimasukkan air serta darahku diambil. Setelah air habis dan keputusan darahku keluar, aku dibenarkan pulang walaupun tanganku masih menggigil.

Hari ini, walaupun sudah pergi ke Klinik Psikiatri HSB, tanganku masih menggigil. Dr Syakeer memutuskan untuk mengurangkan dos pengambilan Lithium pada waktu malam dari 600mg kepada 300mg. Keputusan ini dibuat setelah berbincang dengan pakar. Tetapi, aku ragu kerana yang seharusnya memutuskan dos ubat-ubatan aku adalah Dr Tuti. Aku cuba hubunginya tapi gagal.

Mungkin tremor tanganku ini bersifat sementara. Seperti yang Dr Syakeer terangkan, mungkin di bulan Ramadhan ni badan aku kekurangan air kerana berpuasa. Menurut maklumat tentang pengambilan lithium, perlu banyak minum air untuk mengelakkan dari badan kekurangan air.

Ya Allah, Kau sembuhkanlah aku. Kau cukupkanlah apa yang tidak cukup terutamanya air di dalam badanku. Engkau boleh melakukan apa sahaja. Dalam surah Yasin ayat 82 yang bermaksud: “Sesungguhnya urusanNya apabila Dia menghendaki sesuatu Dia hanya berkata kepadanya: Jadilah! Maka jadilah sesuatu itu.”

No comments: