Ukhuwah

Aku merasakan sangat manis berukhwah atas sesama Islam. Entah kenapa aku merasakan ikatan ukhuwah aku dengan akhawat di dalam jamaah mengatasi ikatan ukhuwah persaudaraan atau ikatan darah.

Salahkah pandangan aku? Aku mempunyai ukhti yang sangat sabar berukhuwah dengan aku. Aku mengenalinya sebelum aku didiagnos Bipolar. Setelah bergelar pesakit mental ukhti ini masih bersabar melayan kerenah aku sehingga sekarang. Aku sangat menyayanginya. Aku senantiasa mengingatinya. Ukhti ini sentiasa ada dimasa susah dan senang aku.

Kini dia sudah berumahtangga dan mempunyai cahaya mata. Dengan itu aku perlu buat sedikit adjustment dan aku rasa ok. Dia tetap sahabatku dunia akhirat. Dia masih boleh membantu aku dalam pelbagai cara. Dengan adanya teknologi sekarang, nothing is impossible.

Semoga ikatan ukhuwah ini membawa ke syurga.

No comments: