Mencari Mardhatillah 29

Allah masih ingin terus menguji aku sehingga aku "Penat". Hampir 7 tahun aku melalui liku-liku sebagai pesakit Bipolar II Mood Disorder. Hanya orang yang mengalaminya sahaja akan faham. Family dan orang sekeliling takkan faham kerana mereka tak mangalaminya.

Persoalannya di sini, adakah Staff Nurse, MO, Pakar Psikiatri, Kaunselor dan Clinical Psychologist faham apa yang kami para pesakit mental alami dan lalui. Setelah hari ini, aku luahkan pada MO, Staff Nurse, Medical Student dan Pakar, mereka hanya mendengar.

Tak tahu kenapa hari ini aku menjadi "Penat" Adakah aku sudah berputus asa? Cycle yang sama berulang sejak 2006. Akhawat sendiri enggan menggaji aku untuk bekerja dengan mereka kerana aku bergelar pesakit mental. Bilakah episode ini akan berakhir? Adakah sehingga aku menghembuskan nafas terakhir?

Kini aku sedar bahawa manusia sekeliling takkan faham sepenuhnya. Hanya Pencipta kita iaitu Allah yang Maha Agung yang faham kenapa perancangannya sebegini. Semuanya ada sebab. Allah takkan menjadikan sesuatu itu dengan sia-sia.

MAKA, AKU HARUS BERTEKAD UNTUK TERUS BERJUANG MELAWAN PENYAKITKU DENGAN BANTUAN PAKAR DAN CLINICAL PSYCHOLOGIST. KELUARGA HARUS SUPPORT UNTUK BERI KEKUATAN. YA ALLAH KAU BERKATILAH USAHAKU INI.

1 comment:

.: Si BungaKopi : . said...

chayok2 kak raja. u can do it..