Mencari Mardhatillah 31

Dalam Surah At-Tawbah ayat ke-129 Allah telah berfirman yang bermaksud: Kemudian jika mereka berpaling ingkar, maka Katakanlah (Wahai Muhammad): "Cukuplah bagiku Allah (yang menolong dan memeliharaku), tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan dia; kepadanya Aku berserah diri, dan Dia lah Yang mempunyai Arasy Yang besar."

Allah adalah segala-galanya! Apa lagi yang aku mahukan di dunia ini? Adik-beradikku, saudara-maraku, akhawat atau teman-teman, psychiatrist dan MO hanyalah manusia biasa yang dipinjamkan untuk aku. Betul ke statement aku ni?

Aku harus mengingatkan diri aku agar sentiasa mengingati Allah. Bukannya manusia. Tetapi, dalam keadaan mood aku yang berubah-ubah macam mana ya? Dah nama penyakit pun Bipolar II Mood Disorder. What should I do?

Aku merasakan usaha aku selama ini sia-sia. Papa dan Mama pulak nak berubat cara kampung. Aku PENAT!! Hanya Allah yang mengetahui apa yang aku rasa. Aku hanya perlu menantikan bantuan dari Allah. Tapi bilakah bantuan itu akan datang? Sehari, Sebulan, Setahun, 5 tahun, 20 tahun, atau sampai aku mati?

No comments: