Mencari Mardhatillah 27

Pengharapan dan pertolongan dari Allah amat penting. Manusia hanya boleh membantu tetapi bantuan hakiki adalah dari Allah. Sangat insaf dan bermotivasi bila membaca terjemahan apatah lagi tafsir. Semuanya yang tertulis adalah untuk hambaNya. Syukur sangat dengan mukjizat Al-Quran. Allah mewahyukan apa yang diperlukan oleh hamba yang ingin mencari hidayah dan kebenaran. Tak kenal maka tak cinta. Begitulah diibaratkan kata-kata ini.

Allah Maha Kaya, Agung, Bijaksana, Adil, Pemurah, Penyayang dan banyak lagi nama-nama bagi Allah. Asmaul Husna juga memotivasikan aku untuk terus berjuang melawan penyakitku. Semoga satu hari nanti aku berjaya. Kalau tak berjaya di dunia AMAT mengharapkan aku berjaya di akhirat.Iitulah cita-cita aku.

Allah tidak akan menzalimi hambanya. Apa yang Allah rancangkan untuk kita adalah untuk mentarbiyah atau mendidik agar menjadi hamba yang lebih baik. Aku akan train diri aku perlahan-lahan untuk
  1. Sabar
  2. Redha
  3. Syukur
Dalam mencari mardhatillah memang akan melalui liku-liku kehidupan yang penuh ranjau dan duri. Sejauh mana kita bersabar dan redha dengan ketentuan Allah. Allah kan menguji hambanya mengikut kemampuannya. Kita rasa tak mampu sebab syaitan yang menghasut! Jahatnya syaitan yang ingin memesongkan kita. Ya Allah, kau jauhilah iblis dan syaitan terlaknat.

No comments: