Mencari Mardhatillah 32

Keampunan Allah tidak bertepi. Aku bukanlah mengambil kesempatan untuk mengulangi perbuatan menzalimi diriku sendiri dengan adanya keampunan apabila kita bertaubat. Tetapi saat aku menzalimi itu aku berada di luar kawalan atau tidak waras dan tak dapat berfikir dengan baik.

Aku takut dan rasa bersalah setelah sedar apa yang aku lakukan merupakan satu dosa. Aku juga bimbang Allah tak akan mengampuni aku lagi kerana kesilapan itu terlalu banyak berulang-ulang.

TIDAK! Aku tak boleh pesimis dalam kehidupan. Harus sentiasa optimis. Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim. Kau neutralkan chemical dalam otakku dan positifkan pemikiranku.

Kehidupan ini adalah satu ujian kepada manusia. Cuma cara manusia menangganinya yang membezakan manusia antara satu sama lain. Setiap ujian harus ditanggani dengan bijak sekiranya individu itu mempunyai skill untuk melalui ujian itu dengan jayanya.

No comments: