Mencari Mardhatillah 13

Sudah lama aku tak update blog. Sebabnya, sibuk mencari kerja dan tak ada idea untuk menulis. Esok, aku akan mulakan program “train n place” di Penang pulak. Satu bidang baru dan sesuatu yang pernah aku fikirkan semasa sekolah dulu. Paralegal Practice. Abis training ni, aku boleh bekerja sebagai pembantu peguam. Kalau ada rezeki. InsyaAllah…..

Sabtu lepas, Basmin, Ram, Welma dan Qama aku bawa ke rumahku di Jitra. Saja jalan-jalan.

Last minute planning malam tu, kami celebrate birthday Basmin beramai-ramai dengan papa dan mama sekali. Ram pulak ditugaskan untuk menjadi ketua chef. Dekat pukul 10 jugak dinner malam tu. Puas nak abiskan lauk-pauk dan kek birthday Basmin.

Esoknya, kami beramai-ramai bertolak ke Sungai Petani. Aku ada appointment dengan Dr Salwa. Lepas Ram hantar aku ke hospital, mereka pergi ke taman tema air The Carnival. Perjumpaan aku dengan Dr Salwa biasa saja. Dia nampak aku stabil. Sekali lagi aku request nak turunkan dos. Dia tak setuju. Dia taknak buat kesilapan macam aritu. Stabil jer terus nak turunkan dos. Kami juga bincangkan soal kerja. Kerjaya sebagai guru Dr Salwa nampak kurang sesuai. Confuse aku. Kerja apa yang aku boleh buat? IT dah tak pandai. Aku tak banyak pilihan. Sebab tu doa aku pada Allah agar aku peroleh pekerjaan yang sesuai dengan kemampuan dan keupayaan aku. Itu doa aku setiap hari.

No comments: