Mencari Mardhatillah 33

Sudah sebulan aku di PPUKM bagi mendapatkan rawatan. Aku merasakan sedikit perubahan dan tiada mood sedih setelah menjalani ECT. Mungkin ECT boleh membuatkan pesakit lupa, tapi ia juga telah meneutralkan bahan kimia di dalam otak aku. Alhamdulillah. Syukur kupanjatkan ke hadrat Ilahi yang memberkati usahaku. Aku berharap ianya bukanlah bersifat sementara tetapi berpanjangan untuk jangka masa yang lama. Aku juga mengharapkan kemasukan aku di PPUKM kali ini adalah yang terakhir.

Harapan aku dengan usaha aku kali ini adalah ingin pulih untuk jangka masa yang lama. Ubat akan aku makan dan CBT dengan kak Azlina akan kuteruskan bagi memastikan tahap kesihatan aku memuaskan. Apa yang aku pelajari dari kak Azlina aku perlu laksanakan. Praktikal lebih penting kalau kita belajar sesuatu yang baru. Tambahan pula ini untuk memastikan aku pulih dan seterusnya kembali sihat.

Allah adalah sebaik-baik perancang. Apa yang dirancangkan olehNya ada hikmah yang tersembunyi. Lupa disebabkan ECT juga adalah perancanganNya. Allah memadam memory yang tertentu sahaja. Ada yang aku ingat dan ada yang aku tak ingat. Dia lebih tahu apa yang terbaik untukku.

No comments: